ifo Mediathek
Das ifo Institut lädt Sie ein, bei der Diskussion von interessanten ökonomischen Themen via Internet dabei zu sein. In unserer ifo Mediathek stehen viele Veranstaltungen in voller Länge bereit. Wir zeichnen auch ausgewählte Reden und Vorträge auf, die unsere Mitarbeiter im Rahmen von Veranstaltungen halten, und stellen sie in unsere Mediathek.
23 Treffer:
Beitrag in referierter Zeitschrift
The Relevance of the German Excellence Initiative for Inequality in University Funding
Lukas Mergele, Felix Winkelmayer
2022
Higher Education Policy 35 (49), 789–807
2022
Higher Education Policy 35 (49), 789–807
Beitrag in referierter Zeitschrift
Minorities’ Strategic Response to Discrimination: Experimental Evidence
Philipp Lergetporer, Nikoloz Kudashvili
2022
Journal of Public Economics 208, 104630
2022
Journal of Public Economics 208, 104630
Working Paper
Infrastructure and Girls’ Education: Bicycles, Roads, and the Gender Education Gap in India
Moritz Seebacher
ifo Institute, Munich, 2022
ifo Working Paper No. 382
ifo Institute, Munich, 2022
ifo Working Paper No. 382
Beitrag in referierter Zeitschrift
Incentives, Search Engines, and the Elicitation of Subjective Beliefs: Evidence from Representative Online Survey Experiments
Elisabeth Grewenig, Philipp Lergetporer, Katharina Werner, Ludger Wößmann
2022
Journal of Econometrics 231(1), 304–326
2022
Journal of Econometrics 231(1), 304–326
Working Paper
Global Universal Basic Skills: Current Deficits and Implications for World Development
Sarah Gust, Eric A. Hanushek, Ludger Woessmann
CESifo, Munich, 2022
CESifo Working Paper No. 10029
CESifo, Munich, 2022
CESifo Working Paper No. 10029
Aufsatz in Zeitschrift
Wie groß ist der Gender Gap? Anspruch und Wirklichkeit der Gleichstellungspolitik
Andreas Peichl, Britta Rude, Michael Oberfichtner, Sarah Gust, Lavinia Kinne, Holger Rau, Miriam Beblo, Eva Markowsky, Marc J. Lerchenmüller, Christina Boll, Dana Müller, Simone Schüller, Laura Romeu Gordo, Julia Simonson
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 10, 03-35
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 10, 03-35
Beitrag in referierter Zeitschrift
Long-run Trends in the U.S. SES-Achievement Gap
Ludger Wößmann, Eric Hanushek, Jacob Light, Paul Peterson, Laura Talpey
2022
Education Finance and Policy 17 (4) 1557-3079, 608–640
2022
Education Finance and Policy 17 (4) 1557-3079, 608–640
Aufsatz in Zeitschrift
Bildungspolitische Maßnahmen zur Integration der Geflüchteten aus der Ukraine – Was die Deutschen befürworten
Vera Freundl, Franziska Kugler, Katharina Wedel, Katharina Werner, Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 09, 70-74
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 09, 70-74
Aufsatz in Zeitschrift
Deutsche befürworten Weiterbildung, um mit dem Strukturwandel Schritt zu halten: Ergebnisse des ifo Bildungsbarometers 2022
Katharina Werner, Vera Freundl, Franziska Kugler, Philipp Lergetporer, Katharina Wedel, Ludger Wößmann
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 09, 56-69
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 09, 56-69
Working Paper
Evolution vs. Creationism in the Classroom: The Lasting Effects of Science Education
Benjamin W. Arold
ifo Institute, Munich, 2022
ifo Working Paper No. 379
ifo Institute, Munich, 2022
ifo Working Paper No. 379
Working Paper
The ifo Education Survey 2014–2021: A New Dataset on Public Preferences for Education Policy in Germany
Vera Freundl, Elisabeth Grewenig, Franziska Kugler, Philipp Lergetporer, Ruth Schüler, Katharina Wedel, Katharina Werner, Olivia Wirth, Ludger Wößmann
ifo Institute, Munich, 2022
ifo Working Paper No. 378
ifo Institute, Munich, 2022
ifo Working Paper No. 378
Aufsatz in Zeitschrift
Integrationsperspektive von ukrainischen Geflüchteten im deutschen Schulsystem
Katja Michlbauer, Lukas Mergele
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 08, 29-34
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 08, 29-34
Monographie (Autorenschaft)
School Curricula, Educational Trajectories, and Labor Market Outcomes
Benjamin W. Arold
ifo Institut, München, 2022
ifo Beiträge zur Wirtschaftsforschung / 99
ifo Institut, München, 2022
ifo Beiträge zur Wirtschaftsforschung / 99
Working Paper
Genetic Endowments, Educational Outcomes and the Mediating Influence of School Investments
Benjamin W. Arold, Paul Hufe, Marc Stoeckli
CESifo, Munich, 2022
CESifo Working Paper No. 9841
CESifo, Munich, 2022
CESifo Working Paper No. 9841
Beitrag in referierter Zeitschrift
Patience, Risk-Taking, and Human Capital Investment across Countries
Eric Hanushek, Lavinia Kinne, Philipp Lergetporer, Ludger Wößmann
2022
Economic Journal 132 (646), 2290–2307
2022
Economic Journal 132 (646), 2290–2307
Aufsatz in Zeitschrift
Religious Education in School Affects Students’ Lives in the Long Run
Benjamin W. Arold, Ludger Woessmann, Larissa Zierow
ifo Institute, Munich, 2022
CESifo Forum 23 (3), 40-43
ifo Institute, Munich, 2022
CESifo Forum 23 (3), 40-43
Aufsatz in Zeitschrift
How does Instruction Time Affect Student Achievement? The Moderating Role of Teacher Qualifications
Vera Freundl, Katharina Wedel
ifo Institute, Munich, 2022
CESifo Forum 23 (3), 33-39
ifo Institute, Munich, 2022
CESifo Forum 23 (3), 33-39
Beitrag in referierter Zeitschrift
Growing up in Ethnic Enclaves: Language Proficiency and Educational Attainment of Immigrant Children
Alexander Danzer, Carsten Feuerbaum, Marc Piopiunik, Ludger Wößmann
2022
Journal of Population Economics 35(3), 1297–1344
2022
Journal of Population Economics 35(3), 1297–1344
Aufsatz in Zeitschrift
Die Lohnlücke zwischen Frauen und Männern besteht bereits vor Abschluss des Studiums
Paul David Boll, Lukas Mergele, Larissa Zierow
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 04, 66-69
ifo Institut, München, 2022
ifo Schnelldienst, 2022, 75, Nr. 04, 66-69
Beitrag in referierter Zeitschrift
Long-run Trends in the U.S. SES-Achievement Gap
Eric A. Hanushek, Paul E. Peterson, Laura M. Talpey, Ludger Wößmann
2022
Education Finance and Policy 17 (4) 1557-3079, 608–640
2022
Education Finance and Policy 17 (4) 1557-3079, 608–640
also:
NBER Working Paper 26764 / CESifo Working Paper 8111 / IZA Discussion Paper 12971
Kontakt